Direktlänk till inlägg 15 oktober 2017

Första inlägget av ayna

Av Lex Bok - 15 oktober 2017 20:33

 läste i tidningen en gång om fobier och knognitiv terapi skulle tydligen vara bra liksom när man möter sin fobi istället för att undvika den . den form av terapi testades med några människor i klassen som karaktären i boken gillade eller snarare falsk gillade bara för hon inte har någon annan att vara med. Miranda och Afnan som alltid skulle verka coola eller tydligen var coola om sina ocoola saker som marijoten av samhället gillade . Irriterande var de med sina läppglans fyllda läppar och sina stora vinterjackor. språket var också något som var mer än jobbigt och det lät såhär " asså shit det är ju bara så coolt" fjortisvarning och sådana saker som är göra lika så . Jonathan eller klassen rökare som gick runt med harlem byxor stack ut och var utstött med vilja för han ansåg att han vill ändå inte vara med sådana kallade töntar eller coola som han tyckte var töntiga , jag tycker att det inte är något fel att vara säg själv och inte följa strömmen. Varför jag tycker det är för att det är Viktigt att inte förlora Sig själv pågrund av några människor man träffar i få år och många ungdomar inser inte allvaret att följa strömmen . Jag tror att kapitlets budskap är att kunna vara sig själv även i vilda tider och bokens tema som jag tror kan vara är att det handlar om hur dagens samhälle är uppbyggdt bland ungdomar.

 
 
Ingen bild

Sassa

17 oktober 2017 18:59

Du tar upp många saker som jag tycker att du (ni) kan fördjupa er i. Det är massor av spännande saker som kan analyseras mer, ex. språket.

 
Ingen bild

Rehan

18 oktober 2017 10:44

Kul att du var positiv om boken. Det är alltid kul att diskutera när man har olika åsikter. Vi får se om jag börjar gilla boken eller inte. Jag ger den i alla fall en chans. Nästa inlägg tycker jag att vi ska fördjupa oss mer inom kategorierna så det blir ännu mer diskussion.

 
Ingen bild

Andrion

18 oktober 2017 20:33

Håller fullständigt med dig Regan. Nu har vi bara gjort en översikt av vad vi har fått för inblick av boken, så nästa gång vi bloggar inriktar vi mer på dem grejorna som Sassa la ut på Facebook :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lex Bok - 10 november 2017 17:11

Jag gillade slutet faktiskt. Det var som om hon försonade med allt fel hon gjort. Jag trodde aldrig att Lex skulle mogna till. När hon hjälpte Bruno så kände jag att Lex inte var så illa som man trodde. Hon var bara en missförstådd tjej som inte hade...

Av Lex Bok - 10 november 2017 15:18

Var kom inspirationen för Lex ifrån? Jag har nästan läst klart boken. Efter att ha varit på denna långa resa med Lex, så undrade jag en sak. Varför är Lex så anti på allting runt om kring henne? Det är nästan på gränsen till psykopati. Nej, jag öv...

Av Lex Bok - 10 november 2017 10:47

Det här inlägget ska handla om Lex personlighet. Det känns som Lex är en väldigt "speciell" person, hon flyr liksom från verkligheten genom att dagdrömma. Hon är väldigt skygg, det kan man veta genom att hon har bara (som vi får veta) 3 vänner. Och h...

Av Lex Bok - 9 november 2017 16:13

jag tänker vara lite överalt med detta inlägg det är mycket som jag stör mig på i boken men jag fortsätter läsa ändå för det första så tycker jag att den har blivit lite tråkigare uttan lika många dag drömmar som tidigare och för det andra så tycker ...

Av Lex Bok - 9 november 2017 13:05

När man läser boken så är det (enligt mig) väldigt svårt att uppfatta hur miljön är, även att jag nästan kommit halvägs. Och det förstör lite av inlevelsen. En bok ska man inte bara kunna relatera till vissa grejer personligt, utan för att man ska få...

Ovido - Quiz & Flashcards