Alla inlägg den 18 oktober 2017

Av Lex Bok - 18 oktober 2017 20:41

Jag tycker personligen att boken är lite intresant den täker många delar som man kan tycka är relaterade till värkligheten och mycket man kan se i sitt valniga liv som att man får reda på att sin mamma har skafat en ny pojkvän som hon har börjat gå ut och träffa på fritiden, det är även väldigt skönt att kunna ta en liten paus från bokens värklighet medans hon dagdrömmer det är även ett bra sätt att få läsaren att kunna relatera lite till boken efter som att vi alla dagdrömmer lite då och då. Boken är väldigt lokande och jag vill fortseta att läsa även att jag har läst ett bra antal kapitel.

Av Lex Bok - 18 oktober 2017 10:49

Denna bok är så dyster och knäpp så man vet inte vad den handlar om i vissa tillfällen... Hela kapitel 3 är bara om hur hon pratar med sina två kompisar Miranda och Afnan och en kille som heter Jonathan.


När man läser alla dialoger och deras förbannade fjortis språk så får man bara huvudvärk. Och sedan när dem är så puckade så vill man bara kasta boken eller dunka den i skallen på en själv. T.ex När Lex pratade med Afnan och Miranda sa en såhär: "För att bli psykolog så måste man ha A i alla ämnen". VAAAAAA!?!?! Är du iq-befriad eller? Sen också när Lex börjar prata med Jonathan som röker på hela tiden så börjar han prata om att han kommer bli knarkare när han blir vuxen... WHAAAT!?!?! Vad har du för nån jävla syn på ditt liv? Det är väll lika bra du tar fram repet ifall du ändå tror att du kommer bli ett misslyckande för världen! Du säger det säkert bara för uppmärksamhet och att folk ska tycka synd om dig, och det är riktigt äckligt. Herregud...


En så länge tycker jag att boken är sådär (kan inte riktigt säga att den är dålig då jag bara läst 3 kapitel). Men jaja... jag behöver bara blogga om denna bok 4 gånger till... Och ja, jag valde boken för att alla "bra" böcker hade redan någon tagit (😡). Men antagligen finns det värre böcker... (kärleksromaner på 1000 s.) jag tycker att nästan alla böcker är dåliga i början och jag stör mig på en massa saker, speciellt om dem är ologiska. Men vem vet, den kanske är bra? Jag kommer i alla fall få ta reda få det// Andrion

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards