Direktlänk till inlägg 9 november 2017

Andrions fjärde inlägg, Miljön

Av Lex Bok - 9 november 2017 13:05

När man läser boken så är det (enligt mig) väldigt svårt att uppfatta hur miljön är, även att jag nästan kommit halvägs. Och det förstör lite av inlevelsen. En bok ska man inte bara kunna relatera till vissa grejer personligt, utan för att man ska få bättre inlevelese så tycker jag att författaren måste  beskriva miljön bra så att man verkligen kommer in, men enligt mig så är hon (tror jag) väldigt dålig på det, det ända som händer är att hon fantiserar, Bruno är jobbig (enligt lex), Jonatan är tjurig. Asså det händer inte så mycket i boken så det blir väldigt tråkigt i längden att läsa. Och inget roligt händer heller.


Men i vilket fall så kan man ändå få en slags uppfattning om hur miljön är. Som tur var. Jag tänker mig att det utspelar sig vid nutid, runt 2010, i en liten stad som typ Tranås. Det verkar va höst, kanske har författaren sagt något men då har jag missat det eller helt enkelt inte brytt mig... 


Enligt mig är boken väldigt tråkig och jag finner inte ett budskap med den en så länge, kanske är det för att det finns ungdomar som henne o jonatan, lite "utstötta" eller att dem helt enkelt inte vill vara in i centrum. utan på ett litet hörn... kankse för att dem är lite speciella eller nåt, jag vet inte // Andrion ._.




 
 
Ingen bild

Sassa

9 november 2017 19:06

Intressanta reflektioner om miljön eller dess frånvaro :) Du nämnder också lite kort att det verkar vara nutid.

 
Ingen bild

Rehan

10 november 2017 17:59

Ja jag håller med dig om miljön. Den är så tråkig. Inget händer heller i boken. Men efter bloggen kommer så finns det helt nya miljöer. Bra reflektion btw

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lex Bok - 10 november 2017 17:11

Jag gillade slutet faktiskt. Det var som om hon försonade med allt fel hon gjort. Jag trodde aldrig att Lex skulle mogna till. När hon hjälpte Bruno så kände jag att Lex inte var så illa som man trodde. Hon var bara en missförstådd tjej som inte hade...

Av Lex Bok - 10 november 2017 15:18

Var kom inspirationen för Lex ifrån? Jag har nästan läst klart boken. Efter att ha varit på denna långa resa med Lex, så undrade jag en sak. Varför är Lex så anti på allting runt om kring henne? Det är nästan på gränsen till psykopati. Nej, jag öv...

Av Lex Bok - 10 november 2017 10:47

Det här inlägget ska handla om Lex personlighet. Det känns som Lex är en väldigt "speciell" person, hon flyr liksom från verkligheten genom att dagdrömma. Hon är väldigt skygg, det kan man veta genom att hon har bara (som vi får veta) 3 vänner. Och h...

Av Lex Bok - 9 november 2017 16:13

jag tänker vara lite överalt med detta inlägg det är mycket som jag stör mig på i boken men jag fortsätter läsa ändå för det första så tycker jag att den har blivit lite tråkigare uttan lika många dag drömmar som tidigare och för det andra så tycker ...

Av Lex Bok - 8 november 2017 20:25

Nu har jag läst en bit av boken och har då fått en uppfattning om bokens struktur. Författaren har gjort korta men händelserika kapitel som gör att man vill läsa mer. Författaren vill verkligen nå ut till ungdomar som läser genom att skriva på ett sä...

Skapa flashcards