Direktlänk till inlägg 10 november 2017

Andrions 5 och sista inlägg (YEEEES), Lex

Av Lex Bok - 10 november 2017 10:47

Det här inlägget ska handla om Lex personlighet. Det känns som Lex är en väldigt "speciell" person, hon flyr liksom från verkligheten genom att dagdrömma. Hon är väldigt skygg, det kan man veta genom att hon har bara (som vi får veta) 3 vänner. Och hon säger till och med att hon inte vill ha mer. Hon är gärna ensam, då röker hon oftast. Antingen gör hon det för att verka "cool", men många röker också när dem liksom är deprimerande. När man läser så kan man verkligen tro att hon är en deprimerad person. Jag får också en massa intryck om at hon skulle kunna vara en person som skär sig och skit. Och sedan är hon som en fjortis och dryg vid olika tillfällen. Hon byter liksom beteende för varje kapitel., och det gör det väldigt svårt att fattaoch hänga med också.


Jag tror att Lex in vet innerst inne vem hon är, därför är hon väldigt osäker på hur hon ska bete sig. Hon stöter bort personer som hon inte litar så mycket på. Och om man gör det så är det väldigt svårt att komma in i samhället osv.


I allmänhet så tycker jag att denna bok är väldigt dålig. Det händer inte så mycket och man blir väldit irriterad ibland. Personerna är så ointressanta. Den mest intressanta är Jonatan men ändå är han väldigt tråkig i längden // Andrion

 
 
Ingen bild

Rehan

10 november 2017 17:39

Jag kan förstå att du inte gillar boken. Men du kan inte bara ge 3/10
När du inte ens läst klart hela boken. Du är nu också som Lex som tog en titt på Bruno och bestämmde sig redan få att hata honom. Du vet ju också att jag HATADE boken från början men jag gav den iallafall en chans. SPOILER ALERT!!!Jag är glad över att jag tog den chansen för att nu vet jag att Lex blev inte en negativ subba i slutet. Jag säger inte att du ska läsa boken nu utan att du kan inte helhjärtad säga att du hatar den. Den rätten har jag än så länge.

 
Ingen bild

Riri

10 november 2017 21:43

Bitch

 
Ingen bild

Andrion

11 november 2017 11:58

Okej, Riri. Vem fan är du ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lex Bok - 10 november 2017 17:11

Jag gillade slutet faktiskt. Det var som om hon försonade med allt fel hon gjort. Jag trodde aldrig att Lex skulle mogna till. När hon hjälpte Bruno så kände jag att Lex inte var så illa som man trodde. Hon var bara en missförstådd tjej som inte hade...

Av Lex Bok - 10 november 2017 15:18

Var kom inspirationen för Lex ifrån? Jag har nästan läst klart boken. Efter att ha varit på denna långa resa med Lex, så undrade jag en sak. Varför är Lex så anti på allting runt om kring henne? Det är nästan på gränsen till psykopati. Nej, jag öv...

Av Lex Bok - 9 november 2017 16:13

jag tänker vara lite överalt med detta inlägg det är mycket som jag stör mig på i boken men jag fortsätter läsa ändå för det första så tycker jag att den har blivit lite tråkigare uttan lika många dag drömmar som tidigare och för det andra så tycker ...

Av Lex Bok - 9 november 2017 13:05

När man läser boken så är det (enligt mig) väldigt svårt att uppfatta hur miljön är, även att jag nästan kommit halvägs. Och det förstör lite av inlevelsen. En bok ska man inte bara kunna relatera till vissa grejer personligt, utan för att man ska få...

Av Lex Bok - 8 november 2017 20:25

Nu har jag läst en bit av boken och har då fått en uppfattning om bokens struktur. Författaren har gjort korta men händelserika kapitel som gör att man vill läsa mer. Författaren vill verkligen nå ut till ungdomar som läser genom att skriva på ett sä...

Skapa flashcards