Direktlänk till inlägg 18 oktober 2017

Första inlägget av Andrion kap.3

Av Lex Bok - 18 oktober 2017 10:49

Denna bok är så dyster och knäpp så man vet inte vad den handlar om i vissa tillfällen... Hela kapitel 3 är bara om hur hon pratar med sina två kompisar Miranda och Afnan och en kille som heter Jonathan.


När man läser alla dialoger och deras förbannade fjortis språk så får man bara huvudvärk. Och sedan när dem är så puckade så vill man bara kasta boken eller dunka den i skallen på en själv. T.ex När Lex pratade med Afnan och Miranda sa en såhär: "För att bli psykolog så måste man ha A i alla ämnen". VAAAAAA!?!?! Är du iq-befriad eller? Sen också när Lex börjar prata med Jonathan som röker på hela tiden så börjar han prata om att han kommer bli knarkare när han blir vuxen... WHAAAT!?!?! Vad har du för nån jävla syn på ditt liv? Det är väll lika bra du tar fram repet ifall du ändå tror att du kommer bli ett misslyckande för världen! Du säger det säkert bara för uppmärksamhet och att folk ska tycka synd om dig, och det är riktigt äckligt. Herregud...


En så länge tycker jag att boken är sådär (kan inte riktigt säga att den är dålig då jag bara läst 3 kapitel). Men jaja... jag behöver bara blogga om denna bok 4 gånger till... Och ja, jag valde boken för att alla "bra" böcker hade redan någon tagit (😡). Men antagligen finns det värre böcker... (kärleksromaner på 1000 s.) jag tycker att nästan alla böcker är dåliga i början och jag stör mig på en massa saker, speciellt om dem är ologiska. Men vem vet, den kanske är bra? Jag kommer i alla fall få ta reda få det// Andrion

 
 
Ingen bild

Abraham

18 oktober 2017 12:38

Fan vad hatisk du är andrion

 
Ingen bild

Andrion

18 oktober 2017 20:31

Naa jag brukar inte tycka om böcker i början. Men vi får se :)

 
Ingen bild

Sassa

22 oktober 2017 11:31

Du tar upp läsarupplevelse och pratar om hur du upplever inledningen. Du tar även upp detta om språket, vilket du ger exempel på och kommenterar. Bra reflektioner.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lex Bok - 10 november 2017 17:11

Jag gillade slutet faktiskt. Det var som om hon försonade med allt fel hon gjort. Jag trodde aldrig att Lex skulle mogna till. När hon hjälpte Bruno så kände jag att Lex inte var så illa som man trodde. Hon var bara en missförstådd tjej som inte hade...

Av Lex Bok - 10 november 2017 15:18

Var kom inspirationen för Lex ifrån? Jag har nästan läst klart boken. Efter att ha varit på denna långa resa med Lex, så undrade jag en sak. Varför är Lex så anti på allting runt om kring henne? Det är nästan på gränsen till psykopati. Nej, jag öv...

Av Lex Bok - 10 november 2017 10:47

Det här inlägget ska handla om Lex personlighet. Det känns som Lex är en väldigt "speciell" person, hon flyr liksom från verkligheten genom att dagdrömma. Hon är väldigt skygg, det kan man veta genom att hon har bara (som vi får veta) 3 vänner. Och h...

Av Lex Bok - 9 november 2017 16:13

jag tänker vara lite överalt med detta inlägg det är mycket som jag stör mig på i boken men jag fortsätter läsa ändå för det första så tycker jag att den har blivit lite tråkigare uttan lika många dag drömmar som tidigare och för det andra så tycker ...

Av Lex Bok - 9 november 2017 13:05

När man läser boken så är det (enligt mig) väldigt svårt att uppfatta hur miljön är, även att jag nästan kommit halvägs. Och det förstör lite av inlevelsen. En bok ska man inte bara kunna relatera till vissa grejer personligt, utan för att man ska få...

Skapa flashcards